Stropdassen met logo….do’s and don’ts

Wie kent ze niet, de ouderwetse Mickey Mouse-stropdassen met een levensgrote afbeelding van Mickey Mouse op de stropdas. In zekere zin is dit een mooi voorbeeld van een stropdas met logo. Maar of zo’n levensgroot logo nog helemaal in de hedendaagse tijd past, betwijfel ik sterk.

Tegenwoordig is er veel meer een trend zichtbaar om een logo op een subtiele wijze aan te brengen. De stropdas blijft daarmee stijlvol en de outfit in balans. Maar ja, als bedrijf wil je ook graag dat mensen herkennen dat je bij het desbetreffende bedrijf hoort.

Wat zijn momenteel de richtlijnen voor stropdassen voor medewerkers? Bekijk ze hier:

Stropdassen zonder logo, maar in de bedrijfskleur: 

Een logo is niet altijd noodzakelijk. Zo kan een stropdas zonder logo, maar in de kleur van het bedrijfslogo een erg goede optie zijn. Als het bedrijf een speciale kleur heeft, zoals bijvoorbeeld paars of felgroen, dan is het erg hip en uniform om de stropdas in deze kleur te kiezen. Klanten zullen dan direct de link leggen tussen de bedrijfskleur en de stropdas. Daarnaast kan dit een praktische oplossing zijn voor kleinere bedrijven. Stropdassen met logo worden vaak pas vanaf grotere oplages gemaakt. Daarnaast is een stropdas zonder logo vaak gemakkelijk na te bestellen per stuk. Bij stropdassen met logo blijf je afhankelijk van de minimum afname-hoeveelheid.



Stropdassen met geplaatst logo: 

Een andere manier om op een stijlvolle manier stropdassen met logo te ontwikkelen is om het logo klein rechts onderin de das te plaatsen. Dit kan het exacte logo van de klant zijn (in meerdere kleuren), maar het logo kan ook in 1 kleur geplaatst worden om de ‘rust’ te bewaren in de das. Een nog ‘rustigere’ manier is om het logo ton-sur-ton te weven, dus in de kleuren van de das zelf. In sommige gevallen zal een logo op borsthoogte een goede optie zijn. Dit zal met name voor verenigingen gelden, zoals studentenverenigingen. Zij willen vaak wat uitbundiger aan de buitenwereld laten zien dat zij bij een bepaalde club horen (ook als het jasje dicht is).



  Stropdassen met all-over logo: 

Een andere manier om stropdassen te voorzien van een logo is middel een all-over patroon. Het logo wordt dan dus meerdere keren op de das geplaatst. Bij de ontwikkeling van zo’n das is het erg belangrijk om in de gaten te houden dat de das niet te schreeuwerig wordt. Vaak is het het mooiste om de logo’s ton-sur-ton te weven (dus in de kleur van de das zelf). Om toch een accent te leggen op het logo zou 1 logo wel ‘opgelicht’ kunnen worden in een bepaalde kleur.

Er zijn dus verschillende manier om een das met logo te maken, maar bedenk vooral waar je als bedrijf voor wilt staan. Wil je een bescheiden indruk maken, zoals bijvoorbeeld een accountantskantoor, dan zul je sneller kiezen voor een logo dat subtiel is weggewerkt. Ben je van plan om jouw bedrijfsnaam van de daken te schreeuwen, dan past daar ook een wat opvallendere stropdas bij.


Er zijn meerdere bedrijven die stropdassen voor u kunnen ontwikkelen. Probeer het bedrijf te kiezen dat uw wensen begrijpt en die bereid is met u mee te denken.

Reacties